Renault Koleos е правилният отговор

Renault Koleos е правилният отговор

Renault Koleos е правилният отговор, но какъв е въпросът? В класа на SUV-овете стана толкова пренаселено, че вече всяка автомобилна марка на пазара предлага по няколко версии на една и съща леко повдигната кола, евентуално с 4х4, с предсказуемо приятен дизайн и не чак толкова икономичен двигател. Ако това беше първият ви ден на Земята, приземявайки се от Луната, сигурно щеше да ви се стори нелогично, че толкова много хора по света искат да си дадат парите за подобен автомобил. Твърде голям за града, с характерна липса на аеродинамика на магистралата и готов отговор, когато стане дума за истински офроуд: „Искам, но нямам желание".

Обаче е истина. И така, осъзнавайки, че тази порода коли просто не е създадена за хора, които изпитват удоволствие от шофирането, а от возенето, преглътнахме предразсъдъците си и тръгнахме смело напред да тестваме.

За късмет новият Koleos няма нищо общо със стария. Ако не сте го виждали, дори не си правете труда да го търсите в Google, защото само ще си развалите вкуса. Пък и да не задълбаваме в миналото, а да се наслаждаваме на настоящето.

Renault Koleos 

Днес имаме една красива кола с правилни пропорции, позната физиономия и много хубава задница. Емблемата на Renault заема сериозна част от предната решетка, събира извивките от предния капак и пренасочва погледа към фаровете с LED Pure Vision светлини под тях (които светят 20% повече от халогени). Има и трети ред осветление, на който са халогените. От пода до земята има цели 210 мм, а общата височина е малко над 1.6 метра. Ако застанеш лице в лице с Koleos, ще ти се стори, че срещу теб стои една злонамерена машина, която всеки ден е във фитнеса, гледа се в огледалото и си повтаря, че не бива да се отпуска, защото останалите SUV-ове ще я победят. Няма да й казваме, че хубавите черти на лицето й са наследствени и много от конкурентите й няма да могат да й отговорят, колкото и да спортуват. И ние не искаме да се отпуска. В профил е също толкова атлетична, а отзад LED светлините са като дънки с идеална кройка - правят те да изглеждаш една идея по-стегнат, отколкото си всъщност. Не че Koleos има нужда.

Отвътре като че ли французите са изненадали и самите себе си - чувстваш се удобно и някак знаеш, че това усещане няма да изчезне след няколко години, защото материалите изглеждат толкова добри, като че ли ще издържат децата от задната седалка да пораснат и да започнат да се учат да карат на Koleos. В най-богатата версия на оборудване има панорамен покрив, огромен таблет, аудио система Bose и кожа. Вратите се отварят широко (77 градуса за задните), пространството е предостатъчно за пълноразмерно семейство с все багажа му, а ако се наложи отзад да седне и възрастен, той няма да се чувства наказан. От шофьорското място видимостта е добра дори за по-ниски хора и в сравнение с обикновен седан, тук седиш на 150 мм по-високо място. Багажникът се отваря без докосване, а само с „кракомахане" под задната броня.

Двигателят засега е един - 2.0-литров дизелов със 175 кс с автоматична скоростна кутия X-Tronic. Една от причините да помислите, че искате ръчна, е, че си внушавате: „CVT означава скапана трансмисия". По принцип, не сте далече от истината, но ако искате вярвайте, тази не е като другите. И ние не си падаме по онова чувство на безпомощност, което ти носят повечето автоматизирани кутии, но тук безстепенната наистина сменя предавки при ускорение и чувството на безнадеждност отпада.

Renault Koleos 

Остана да поговорим за най-важното качество, което ви кара да забравите за първоначалната мисъл: „Това е една безумна кола" и да я замените с: „Трябва да си я купя". То се казва All Mode 4x4-i. Тази технология вече се е доказа в други модели на алианса Renault-Nissan и предварително знаем, че с нея няма да затънем в калта. Системата за задвижване на четирите колела следи постоянно сцеплението и обещава, че няма да му позволи да си отиде независимо от ситуацията. Хубавото е, че се използва лесно - само с контролер, намиращ се от лявата страна на волана. Той предлага три режима на работа: 2WD, 4WD Auto или Lock. При първия си стоим на задвижване на предните колела, при втория преминаваме в някой студен ден, в който най-вероятно ще стъпим на лед, а третия е за онези дни, в които повечето коли отказват дори да запалят, какво остава да тръгнат да се покоряват преспи. В режим 4WD Auto системата не спира да анализира данните, които събира със сензорите си, да изчислява идеалното разпределение на въртящия момент между предната и задната ос, и ако се налага, делегира до 50% от него на задните колела. При Lock нещата са сериозни - задвижването на четирите колела е перманентно при скорост до 40 км/ч, разпределяйки нютон метрите по равно. Когато вдигнете над 40, този режим се изключва автоматично.

Renault Koleos 

И понеже Koleos е една модерна кола, тя идва с подгряване на волана и предното стъкло, функция за дистанционно стартиране на двигателя, която позволява да се стопли преди да сте качили в онзи най-студен зимен ден. Има много системи за безопасност, реалистичен навигационен дисплей с 3D възпроизвеждане на сгради, а възможностите за свързване с интернет и зареждане включват Bluetooth за безжично използване на телефона и аудио стрийминг, USB вход, 3,5-милиметров жак, 12V електрически вход и, в зависимост от версията, вход за SD карта. Има гласово разпознаване за навигационни инструкции и използване на телефон, плюс възможност за гласово прочитане на имейли.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти