Continental представят гуми, които следят пътя

Continental представят гуми, които следят пътя

Continental представя две нови технологични концепции за гуми, които ще подобрят още повече сигурността и комфорта на пътя. Те позволяват непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и регулиране според характеристиките на поведение и в зависимост от преобладаващите условия на пътя. ContiSense и ContiAdapt правят своя дебют на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017.

ContiSense е базирана на разработката на провеждащи електричество каучукови смеси, които позволяват електрически сигнали да бъдат изпращани от сензор в гумата към приемник в автомобила. Базираните на каучук сензори постоянно следят дълбочината на протектора и температурата. Ако измерените стойности са над или под предварително зададени лимити, системата мигновено известява водача. Ако нещо проникне в протектора, електрическа верига в гумата се затваря, което също така незабавно изпраща предупреждение за шофьора – по-бързо от системите, използвани до момента, които предупреждават водача само когато налягането в гумите вече е започнало да спада.

В бъдеще ContiSense ще включва допълнителни сензори, които могат да бъдат използвани индивидуално. По този начин информация за пътната повърхност, като например неината температура или наличието на сняг, могат да бъдат „усетени“ и предадени към водача. Данните могат да бъдат изпратени към електрониката на автомобила или чрез Bluetooth към смартфон.

ContiAdapt комбинира микросензори, вградени в колелото, за да регулира налягането в гумата с променлива широчина върху джантата. По този начин системата може да променя размера на зоната на сцепление, която при различни пътни условия е решаващ фактор както за сигурността, така и за комфорта. Четири различни комбинации позволяват перфектно адаптиране към мокри, неравни, хлъзгави и нормални условия. Например, по- малка зона на сцепление, комбинирана с високо налягане на гумите, намалява съпротивлението при търкаляне и осигурява по-икономично шофиране при равни, сухи пътища. От друга страна, комбинацията от по-голяма зона на сцепление с по-ниско налягане осигурява идеално сцепление върху хлъзгави пътища. Системата също така позволява задаването на много ниско ниво на налягане под 1 bar, което например да спомогне за излизането на автомобила от паркомясто при дълбок сняг или за преодоляване на опасен участък, покрит с черен лед.

Continental представя технологии за адаптиране на гумите към пътните условия 

Заедно с ContiSense и ContiAdapt ще бъде представена и концептуална гума, която позволява максимално възползване от ползите от двете системи. Дизаинът на гумата включва три различни зони на протектора за шофиране на мокра, хлъзгава или суха настилка.

В зависимост от налягането на гумата и широчината на джантата се активират различни зони на протектора, като гумата приема желания „отпечатък“ за всеки един случаи. По този начин характеристиките на гумата се адаптират към преобладаващите пътни условия или предпочитанията на водача. Continental счита и двете технологични концепции за гуми за многообещаващи решения за мобилността на бъдещето, където гумите се адаптират, за да отговорят на нуждите на автоматизираното шофиране и електрификацията. Например ниското съпротивление при търкаляне позволява електрическите автомобили да изминават по-големи разстояния с едно зареждане. В същото време гумите могат да бъдат адаптирани, за да подхождат на личните предпочитания на водача или да отговарят на внезапни промени в метеорологичните условия. Тези концепции са логичните следващи стъпки в ориентираната към бъдещето разработка на сензора REDI, представен на пазара от Continental през 2014 г., които беше ключов в установяването на интелигентна комуникация между автомобил и гума.

Новата технология за гуми надгражда върху двете установени технологии за мобилност – ContiSeal за автоматичното залепване на спукани гуми, както и ContiSilent за осезаемо намаляване на шума от гумите и пътя.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти