Volkswagen гони рекорд с електрическия си болид (снимки + видео)

Volkswagen гони рекорд с електрическия си болид (снимки + видео)

Започва нова ера в автомобилния спорт за Volkswagen в състезанието за легендарното изкачване "Пайкс Пийкс" в Колорадо на 24 юни 2018 г. Volkswagen настъпва газта на изцяло електрически модел, спортен член на семейството I.D., с което до две години марката има амбицията да промени мобилността в цял свят. Volkswagen I.D. R Pikes Peak ще щурмува рекорда за изкачването на Пайкс Пийк до Колорадо Спрингс, известно още като "Надбягване до облаците" от 8:57.118, като залага на майсторството на пилота-шампион Ромен Дюма.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak е с мощност 680 конски сили, тежи под 1 000 кг и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.25 секунди, което е по-бързо от болидите във Формула 1 и Формула E, при въртящ момент от 650 Нм. Според регулациите батерията на болида трябва да може да се зарежда за 20 минути, като производителят е заложил сложна техническа стратегия, която да защити батерията от прегряване и използва глицерол, за да генерира тока в екологични норми и без употреба на вредни вещества. Както при сензационните двигатели-близнаци на Golf, който атакува "Пайкс Пийкс" през 1985, 1986 и 1987, инженерите на Volkswagen днес разчитат на два електрически двигателя, които генерират системна мощност от 500kW.

Литиево-йонната батерия на първия болид на Volkswagen, базиран изцяло на електричество, е разработена с помощта на звеното за електромобилност във завода във Волфсбург. Тя е разделена и локирана в два блока до и зад кокпита на водача. Тази батерия има особено високоволтово напрежение. "При състезателните автомобили не търсим максимален пробег, а възможно най-висока мощност", отбелязва ръководителят на Електрическото и Електронно Звено на Volkswagen Motorsport Марк-Кристиян Бертрам, чийто екип е създал болида. Освен невероятното ускорение, екипът е намерил решение и за друго предизвикателство: трасето от 19.99 км включва 156 завоя, което означава, че батерията трябва да се справи грубо с толкова отделни фази на ускорение. Около 20% от необходимата енергия се генерира при самото движение по трасето в следствие на рекуперация: когато се натиска спирачката, двата двигателя се превръщат в генератори, трансформиращи спирачната енергия в ток, подхранващ батерията.

39-годишният французин Ромен Дюма е печелил два пъти 24-часовото състезание Льо Ман и е трикратен шампион от "Пайкс Пийкс".

Състезанието започва на 24 юни 2018 г. на 2,862 м надморска височина и предизвиква с 1 440 м за изкачване в един единствен опит по 100% асфалтова настилка до финиш на 4 302 м (където не е необичайно температурите да падат под нулата в края на юни).

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти