Ford Ranger – пикапите не са това, което бяха

Ford Ranger – пикапите не са това, което бяха

Не са толкова далече годините, когато да притежаваш пикап в Европа беше свързано със земеделие, строителни площадки, озеленяване или други подобни дейности и в много редки случаи собствениците им ги ползваха и за останалите си задачи във всекидневието. Новата вълна в този клас машини промени разбиранията на клиентите, но все още имаше какво да се иска относно удобството на пътниците и пътното поведение.

НОВА ВЪЛНА

От Ford внимателно вникнаха в проблема и представиха решението си – новия Ranger, по-луксозен, удобен и приятен за шофиране. Така бъдещите му собственици вече няма нужда да си купуват два автомобила и наистина могат да ползват само своя Ranger като алтернатива на SUV, но с пълните възможности на товарен автомобил. Версии има за всички нужди и желания: от единична кабина и огромен товарен отсег, през удължена кабина с втори ред седалки и двойна кабина с повече място на задната седалка и четири врати.

Така от Ford продължават да бъдат едни гърди пред конкуренцията. Алтернативни варианти с подобни качества са Mercedes X-Class и Volksvagen Amarok, но и двата модела се предлагат на пазара при доста по-високи цени.

Подобреният комфорт, повечето лукс в купето и доброто поведение на новия Ford Ranger обаче не са постигнати с компромис когато опрем до товарните му способности. Той си остава здрав работяга и при най-сурови условия по строителните обекти, ферми, ниви или там, където няма пътища в планината, може да носи в "легена си", ако се наложи, до 1269 кг (в зависимост от версията) и да тегли натоварено с три тона и половина ремарке. Ако трябва да се минава през водни препятствия с дълбочина до 800 мм, то няма никакви проблеми да ги прегази.

За да го тестваме, се добрахме до последната Black Edition версия на Ranger. Новости са заменените хромирани елементи като радиаторната решетка, алуминиевите джанти, ролбарите и други детайли с цвета Absolute Black. Black Edition се оказа и доста специален, след като разбрахме, че производството му ще бъде лимитирано до едва 2500 бройки само във версия с двойна кабина.

В стандартно оборудван Black Edition влизат навигация, предни паркинг сензори, камера за задно виждане, както и системата SYNC 3 с 8-инчов сензорен дисплей, двузонов климатик, кожена тапицерия на седалките и електрически управляеми и отопляеми странични огледала.

НАВСЯКЪДЕ МАКСИМАЛНО УДОБНО

На офроуд приключения или отново по работа, Ford Ranger отива с изпитаната си система за задвижване на четирите колела. Само с един бутон и в движение може да бъде включено двойното задвижване, което със системата за контрол на сцеплението може да ви извади от доста сложни ситуации, тежки зимни условия или труднодостъпни места. Много помага и системата за контрол на спускането по наклон без натискане на спирачката, която работи и на заден ход.

ИНТЕРИОР

Преди щяхме да наречем кабина мястото, в което се возеха шофьорът и пасажерите. Днес удобният интериор те обгръща с висококачествени материали и е на същото ниво, каквото предлагат леките автомобили от средния клас. Още един фактор, който кара все повече хора да залагат на Ford Ranger както за личен, така и автомобил за професионална работа.

Добре познатата технология със сензорен и гласов контрол с Ford SYNC3 с гласово разпознаване и 8-инчов сензорен екран заедно с Apple CarPlay и Android Auto правят свързването с телефона ви и целия свят изключително лесно за използване в работния ден и удобно и забавно в свободното време със семейството, място също има за всички.

ИНТЕЛИГЕНТНИ СИСТЕМИ

Адаптивен автопилот с предупреждение за челен сблъсък, система за придържане в лентата, функция за разпознаване на пътните знаци и предупреждение към водача са важни нови характеристики, налични в предварително добре оборудвания автомобил, които работят неуморно за сигурността на пътуващите в новия Ford Ranger.

ДВИГАТЕЛИ И ЗАДВИЖВАНЕ

Сърцето на Ford Ranger работи само с дизел, но пък може да бъде избирано в няколко различни версии. По-малкият, 2.2-литров TDCi двигател се предлага с мощност 130 кс и 330 Нм или 160 кс и 385 Нм. Разбира се, ако това не ви е достатъчно и искате във вашия Ranger да тупти по-силно сърце, можете да заложите на 3.2 литра TDCi с мощност от 200 кс и масивен въртящ момент от 470 Нм. Всички двигатели се предлагат стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на четирите колела (единствено при версията със 130 кс се доплащат 3400 лв.) Опционално можете да конфигурирате пикапа си с 6-степенна автоматична скоростна кутия.

РАЗХОД НА ГОРИВО

Разходът на гориво при всички версии е много добър за размерите и възможностите на Ford Ranger. Най-икономичната версия със 130 кс се нуждае от 8 литра дизел в градски условия и 5.7 литра при извънградско пътуване. Мощният 3.2-литров V6 с 200 кс също показа много добра икономия при теста и в реални условия успяхме да достигнем около заводските данни от 10.3 литра в града и 7.2 литра извън него.

КОЛКО СТРУВА FORD RANGER

В България можете да купите Ford Ranger от 49 400 лв. за базовата XL версия със 130 кс и единична кабина. А ако искате задвижване на четирите колела, трябва да доплатите 3400 лв. По-мощният Ranger със 160 кс, удължена кабина и 4х4 стартира от 54 700 лв. За версия Limited с най-мощния V6 двигател с 200 кс с най-голямата двойна камина и 4х4 цените стартират от 78 700 лв.


Вижте пълна ценова листа:



 

След всичко казано не е изненада, че Ranger е най-продаваният пикап в Европа и продължава да увеличава ръста си на продажби спрямо предходните години. От Ford предлагат на клиентите си и богата гама на допълнителни аксесоари, с която можете да се запознаете от каталога

ТУК.
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти