Господарите на аеродинамиката - новият Opel Astra наследява короната на Calibra 16 август 2019 | 12:32
4572
2
Новият Opel Astra, който ще отбележи световната си премиера на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт (в периода 12-22 септември), се присъединява към легендарните Opel Calibra и Insignia в качеството им на най-аеродинамичните автомобили, които германският автомобилен производител е произвеждал в своята история. Със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.26 както при Astra хечбек, така и при комби версията Sports Tourer, новият компактен модел на Opel се нарежда сред аеродинамично най-ефективните автомобили в своя клас. Стойността на въздушното съпротивление оказва голямо влияние върху разхода на гориво и поради това аеродинамичната ефективност е ключов фактор за намаляване на емисиите на CO2.

Opel Calibra носеше короната на господар на аеродинамиката в продължение на почти 30 години. Но докато формите на елегантното спортно купе показват ясно причините, довели до коефициент на въздушно съпротивление от 0.26, също толкова ниското въздушно съпротивление на новата Astra е постигнато чрез оптимизиране на многобройни, но по-трудно забележими с просто око области и детайли. Актуалният модел, който отбеляза своята световна премиера на изложението IAA във Франкфурт през 2015 година и през следващата година беше избран за европейски Автомобил на годината, се отличава с достатъчно нисък коефициент на аеродинамично съпротивление в размер на 0.29. Но вместо да почиват на тези лаври, в плановете на разработката на новата Astra инженерите в Рюселсхайм са заложили амбициозна нова цел – постигане на водеща в класа аеродинамика както за хечбека, така и за комби-версията Sports Tourer на компактния бестселър.

С помощта на аеродинамичния тунел на университета в Щутгарт, който се използва от германския Научноизследователски институт за автомобилни конструкции и двигатели, развойният екип на Opel е концентрирал усилията си върху допълнителната оптимизация на досегашната отлична аеродинамика на Astra с цел внедряването й в новия модел.

Между 40% и 50% от общото аеродинамично съпротивление на даден автомобил се формира в областта на дъното на каросерията и около нея, от колелата и в зоната на калниците. Затова инженерите на Opel са фокусирали голяма част от вниманието си именно върху тези области и освен това са сформирали специална интердисциплинарна работна група за разработката на новата цялостна система от аеродинамични щори в предната част на каросерията.

Активната цялостна система от аеродинамични щори на новата Astra намалява допълнително разхода на гориво, като затваря горната и долната част на предната решетка. Отчитайки в цялост и съобразявайки влиянието и взаимодействията в сложната комбинация от термични, електрически и аеродинамични фактори, системата изготвя интелигентни алгоритми за управление на отварянето и затварянето на горната и долната част на предната решетка – включително и независимо една от друга, позволявайки максимално ефективно движение в различни реални пътни условия. Снижаването на аеродинамичното съпротивление с десет процента например води до намаляване на разхода на гориво с около два процента в условията на NEDC (New European Driving Cycle), или до пет процента при движение с постоянна скорост от 130 км/ч.

Цялостаната система от аеродинамични щори в предната част осигурява и значителни предимства от термично естество като забавяне на процеса на охлаждане след загасване на двигателя и ускоряване на постигането на оптимална работна температура на задвижващия агрегат след студен старт, което на свой ред дава възможност за чувствително намаляване на разхода на гориво и повишаване на комфорта на отоплението в купето на атомобила особено през зимните месеци.

Въпреки че наглед това решение изглежда просто и логично, създаването на активната цялостна система от аеродинамични щори е изправило дизайнерите и инженерите на германската марка пред значителни предизвикателства – наложило се отчитането на многобройни противоречиви фактори, сред които фигурират съображения не само по отношение на стилистиката, компановката, защитата на пешеходците, но и формирането на застрахователните премии с оглед на ремонтопригодността на предната част след удар, възможността за съчетаване с различни видове двигатели и трансмисии и съответния им термичен мениджмънт, както и разбира се, изискванията по отношение на охлаждането.

Подобренията по отношение на обтекаемостта на дъното на каросерията на новия модел включват аеродинамичен капак под двигателя и трансмисията, специално оформени панели в предната част на пода, увеличен по размери термичен щит на горивния резервоар, който изпълнява и ролята на аеродинамичен дефлектор, намален с до 10 милиметра клиренс в зависимост от версията на модела, както и аеродинамично оформление на напречните носачи на задния мост.

Звездата на IAA през 1989 година – световната премиера на шампиона по аеродинамика Opel Calibra

Новата Astra ще отбележи световната си премиера на изложението IAA във Франкфурт точно тридесет години след дебюта на Calibra на същия автомобилен форум. Спортното купе с две врати от Рюселсхайм, което се качва на конвейера през 1990 година, носи в продължение на десет години титлата на най-аеродинамичния серийно произвеждан автомобил в света със своя коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.26. Calibra дължи своята аеродинамична корона на каросерията с издължен и нисък профил, както и на множество аеродинамични детайли и решения, като оптималната по отношение на челното съпротивление височина на предния спойлер и стесняващата се форма на задната част на каросерията например. Специално оформените прагово в зоната между предните и задните колела също спомагат за допълнително намаляване на съпротивлението на въздушния поток, като предотвратявайки изтичането на въздух встрани от каросерията.

SPORTAL.BG Спортни новини

Добави коментар Коментари (2)

Сандокан (Гост) 2 отговор
17 август 2019 | 00:24

Преди много години имах Калибра , най-хубавите ми спомени са с нея след това карах много други но Калибрата....... Рейтинг: 3 0

Буч (Гост) 1 отговор
16 август 2019 | 22:21

Не бе, щех да взимам на Пешо Калибра-та ама той и до ден днешен ми обявява еаахти цифрата Рейтинг: 0 0

Авто Мания

Визията се превръща в реалност - световна премиера на Volkswagen ID.3 11 септември 2019 | 18:09
За първи път на Автосалон София 2019: оборудване на "Пътна полиция" 13 септември 2019 | 11:48
SUV специално проектиран за 21-ви век: Новият Land Rover Defender 11 септември 2019 | 13:05
BMW представиха i Hydrogen NEXT във Франкфурт 10 септември 2019 | 18:25
Audi S6 и S7 за първи път в TDI вариант с електрически задвижван компресор 15 април 2019 | 14:18
България е първата спирка от европейската обиколка на "Камионът на годината" 05 април 2019 | 17:23
Естетическа есенция: BMW Concept 4 10 септември 2019 | 16:17
Великолепният Lamborghini Sián 09 септември 2019 | 09:47
Една достолепна годишнина - MINI стана на 60 05 септември 2019 | 16:42
Първият сериен електромобил на MINI с премиера във Франкфурт 03 септември 2019 | 15:38
Електрическият Volkswagen ID.3 ще дебютира във Франкфурт 03 септември 2019 | 11:21
KIA представя високо ефективни хибридни версии на XCeed и Ceed SW 02 септември 2019 | 18:01
Електризираща мощност с новото BMW X5 xDrive45e 30 август 2019 | 13:47
Hyundai представи нов електрически скутер с пробег от 20 км 29 август 2019 | 19:04
Новото BMW X6 като впечатляващ Showcar: първият автомобил в света с Vantablack 28 август 2019 | 12:34
Skoda, Toyota и Kia на Автосалон София 2019 06 септември 2019 | 09:30
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.