Една достолепна годишнина - MINI стана на 60 05 септември 2019 | 16:42
419
0

Още от самото начало classic Mini се превръща в член на висшето общество: короновани глави, филмови звезди, музиканти и известни личности от света на модата са пленени от чара на британския оригинал. За рождения ден на марката MINI представя реставрирано classic Mini в типичния дизайн със състезателни ленти на 60 Years Lifestyle Collection.

Джон Ленън кара classic Mini, Питър Селърс препуска с classic Mini в криминалните си комедии си и дори английската кралица се вози в classic Mini из парка на замъка Уиндзор. Безброй знаменитости са пленени от чара на classic Mini, коeто за първи път е представен на широката общественост преди 60 години. Характерният дизайн, изненадващо щедрото пространство и пъргавото пътно поведение допринасят значително за факта, че революционният малък автомобил е приет в кръговете на висшето общество във Великобритания много бързо. Ексклузивни снимки представят широкия кръг от звезди в музикалната, филмовата и модната индустрия, които са го избрали за предпочитано транспортно средство и по този начин са го превърнали в икона на стила за времето си.

По случай 60-годишния юбилей на марката MINI напомня и със специални модели за славните ранни години на бранда. След успешното въвеждане на пазара на MINI 60 Years Edition за актуалните модели MINI 3/5 врати, classic Mini отново е във фокуса на вниманието. Комплексно реставриран уникат в колоритния дизайн със състезателни ленти на актуалната MINI 60 Years Lifestyle Collection възражда модния стил и начина на живот през дивия период на 60-те години.

Дори след възраждането на марката през 2001 г. знаменитости по целия свят бързо започват да се наслаждават на неподправената радост от шофирането, с която още оттогава модерното MINI върви по стъпките на своя класически предшественик. Като първия малък автомобил в премиум сегмента, MINI веднага се превръща в трендсетър. Неконвенционалната му концепция вдъхновява кинодейци, музиканти, модни дизайнери и хора на изкуството. Като любимец с изразена склонност към екстравагантност и носител на огромна радост от шофирането, MINI многократно участва в холивудски филми и завоюва мястото си в личните флотилии автомобили на многобройни звезди от шоубизнеса.

Лорд Сноудън отваря пред classic Mini вратите към кралския двор

Classic Mini дължи ранното си приемане в лондонското висше общество благодарение на член на кралския двор. Лорд Сноудън, фотограф, дизайнер, приятел на конструктора на Mini Алек Исигонис и съпруг на принцеса Маргарет, е сред първите купувачи на новия малък автомобил. Семейна снимка, направена през 1965 г., го представя с принцеса Маргарет и сина им Дейвид по време на пътуване с Mini в района на Лондон.

Още през 1960 г. лорд Сноудън отваря пред Mini вратите на кралската уикенд резиденция. Исигонис вози снахата на Сноудън, кралица Елизабет, из парка на замъка Уиндзор. За малкия автомобил това е като ритуал за посвещаване в рицарство - най-високата кралска чест, която Исигонис действително получава девет години по-късно.

The Beatles, The Monkees, Beach Boys, Мик Джагър, Ерик Клептън и Дейвид Бауи – за всички тях Mini е хит

В следващите години Mini успява да си извоюва запазено място в сцената на модата, изкуството и музиката на „Swinging London“. За международната слава допринася ентусиазма, който Mini буди у всички членове на The Beatles. Джон Ленън поръчва Mini през 1964 г., въпреки че няма шофьорска книжка. Исторически фотографии представят барабаниста Ринго Стар с един от многото Mini Cooper S на рали „Монте Карло“ през 1964 г., а Пол Маккартни – при качване в неговото лично Mini през 1967 г. Китаристът Джордж Харисън е горд собственик на Mini de Ville, модифицирано от известния производител на каросерии Radford. Когато през 1967 г. The Beatles се срещат за снимки на телевизионния си филм „Magical Mystery Tour“ на авиобаза West Malling в Кент, Джон Ленън с кеф дава газ по летището с Mini в психеделични цветове.

Привързаността на известни музиканти към classiс Mini продължaва десетилетия и излиза отвъд границите на Острова. Докато популярността на Mini се превръща все повече в глобален феномен, американските поп-рок групи от САЩ печелят нови почитатели в Европа. През 1966 г. Beach Boys „избухват“ на международно турне със своето „сърфистко“ звучене и във Великобритания позират пред Mini Moke. Образът на калифорнийските музиканти и на „плажомобила“, върху който е изписано името на групата, обикаля света. Приблизително по същото време американската банда The Monkees достига пика на своята популярност. Горе-долу оттогава датира снимката, на която китаристът и вокал Майкъл Несмит и приятелката му Филис гледат към обектива през сгъваемия покрив на Mini. „Мънки“ Несмит, подобно на „бийтълса“ Харисън също си поръчва Mini Cooper S по индивидуален проект от Radford. Екстравагантният и скъп уникат има не само сгъваем покрив, но и двигател със 100 к.с., както и арматурно табло от дърво с допълнителни уреди

Освен с качествата си при шофиране classic Mini спечелва родения в Лондон музикант Дейвид Боуи и с паркирането. Боуи бързо осъзнава, че досега никой друг автомобил не пасва толкова перфектно на града. За 40-годишнината на оригинала през 1999 г. Боуи проектира classic Mini, което отразява всичко наоколо като полиран чайник, изработен от британско сребро. Германската певица Нина Хаген е снимана през 1994 г. за списанието Paris Match във френската столица с Mini Cooper.

Роден екшън герой: classic Mini като филмова звезда на четири колела

Понякога като статист, понякога в поддържаща роля - classic Mini участва в телевизионни сериали и игрални филми повече от шест десетилетия. Той може да бъде видян и в култовата лента „Blow up“ от 1966 г., както и в криминалния „Калейдоскоп“ от същата година, в който главната роля играе все още никому неизвестният дотогава Уорън Бийти. Също през 1966 г. се появява филмът „A Coer Joie“ с Бриджит Бардо, в която манекени с Mini Cooper атакуват целия екран. Фактът, че французойката Бардо също е била тясно свързана лично с британския малък автомобил, се доказва от кадри, направени през 1980 г., които представят Бардо в компанията на кучетата й в Mini Moke.

Един от популярните телевизионни сериали както в САЩ, така и във Великобритания е „The Bionic Woman“. През 1976 г. водещата актриса Линдзи Вагнер позира в Лондон пред classic Mini, закрепено на стоманена рамка, при което перспективата на апарата създава усещане, че може да вдигне автомобила с една ръка - подобно на супергероинята със свръхчовешки сили.

Сцените, за които classic Mini e наето от британския актьор Питър Селърс и режисьора Блейк Едуардс, се получават нетрадиционни и хумористични. Дуото заснема през 1964 г. филма „Изстрел в мрака“ като продължение на криминалната комедия „Розовата пантера“. Като инспектор Клосьо Селерс управлява необичаен Mini Cooper. Така актьорът изразява слабостта си към екстравагантните специални версии на classic Mini от екрана. Автомобилът от филма е преработен от Radford Mini de Ville с дизайн на вратите, наподобяващ плетка на кошница. През годините Питър Селърс се сдобива с около дузина персонализирани classic Mini-та, включително и с екземпляр, който изпраща на тогавашната си съпруга Брит Екланд през 1965 г. като част от огромна торта за рожден ден в шоурума на Radford в Лондон.

Вероятно най-зрелищната си проява на екрана classic Mini прави през 1969 г. в гангстерската комедия „Италианска афера“. В нея престъпникът Чарли Крокър, изигран от Майкъл Кейн, заедно със съучастниците си планира огромен обир на злато в центъра на Торино. Бандата натоварва плячката в три Mini Cooper-а – червен, син и бял, след което се впуска в спиращо дъха преследване из италианския град през тунели на канали, над покриви и стълби. 34 години по-късно излиза римейк на „Италианска афера“. При новата версия с холивудските звезди Чарлийз Терон, Джейсън Стейтъм и Марк Уолбърг историята за зрелищната кражба на злато е пресъздадена по-ефектно и с по-висока скорост. „Кастингът“ на главните актьори с четири колела може да завърши с един-единствен логичен избор - на новия MINI Cooper S, който сега демонстрира своите пъргавина и спортен дух на и под улиците на Лос Анджелис.

Стилен и в движение на модната сцена

В „Swinging“ Лондон през 60-те години са създадени не само нови типове музикално звучене, но и стилово определящи тенденции на модния свят - и classic Mini винаги се вписва в тях. Известно е например, че Лесли Хорнби, по-известна с псевдонима Туиги, взима шофьорския си изпит през 1968 г. на classic Mini. Също така Мери Квант, влиятелна дизайнерка в дамската мода и създател на късата рокля, е вдъхновена от classic Mini. Малко след като получава шофьорска книжка, тя си поръчва черно Mini, a по-късно проектира специално издание на автомобила – разпознаваемо преди всичко по черно-бeлите си седалки. Британската дизайнерка е привлечена и от новото MINI: „То е модерен, щастлив и усмихнат автомобил“.

Пол Смит, един от най-известните дизайнери за мъжка мода в Обединеното кралство, създава лимитирана специална версия на classic Mini в края на 90-те години със създадена от самия Смит синя боя и антрацитени алуминиеви джанти. Също толкова известен е и представеният по случай 40-годишнината на classic Mini уникат, който Смит оформя с лаково покритие в типичния за стила му Multicolor дизайн на райета.

Коментирай



Няма коментари.


Авто Мания

Награди на четири колела очакват посетителите на Sofia Motor Show 2019 18 октомври 2019 | 17:39
Българин с награда за най-бърза смяна на гума на камион в света (видео) 17 октомври 2019 | 14:00
Множество новости от всички класове на Автосалон София 2019 17 октомври 2019 | 11:56
Автосалон София 2019 – най-скъпите и най-достъпните експонати 15 октомври 2019 | 13:33
Фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на Автосалон София 2019 03 октомври 2019 | 10:58
Визията се превръща в реалност - световна премиера на Volkswagen ID.3 11 септември 2019 | 18:09
Близо 20 000 посетители на "Автосалон София 2019" само за първите 2 дни 15 октомври 2019 | 10:46
Да BRUMчиш е модерно - всичко, което искаш да знаеш за тротинетките 14 октомври 2019 | 16:46
Audi представя изцяло електрическия Audi e-tron и мощните SQ7 и SQ8 на Sofia Motor Show 11 октомври 2019 | 16:29
Международният автомобилен салон София 2019 отвори врати (снимки) 11 октомври 2019 | 16:22
Горещи италиански спортисти дебютират на Автосалон София 2019 10 октомври 2019 | 18:33
Renault представи новите Clio, Zoe, Captur и Megane R.S. Trophy 10 октомври 2019 | 14:11
Българин ще защитава световната си титла в шофирането на камиони 10 октомври 2019 | 13:34
Sofia Motor Show 2019 предлага за всекиго по нещо 10 октомври 2019 | 13:16
Peugeot показва електрически автомобил, скутер и велосипед на Sofia Motor Show 10 октомври 2019 | 10:33
Електрическият Volvo XC40 с изцяло нова инфотейнмънт система 09 октомври 2019 | 15:23
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.