BMW представиха i Hydrogen NEXT във Франкфурт 10 септември 2019 | 18:25
721
0

BMW Group, които отдавна работят в посока електрическа мобилност, се подготвят и за многопластовите изисквания на мобилността на бъдещето. Компанията представи на IAA своя експериментален автомобил с горивна клетка BMW i Hydrogen NEXT.


BMW Group е на мнение, че в бъдеще едновременно ще съществуват различни алтернативни форми на задвижване, тъй като няма едно-единствено решение, която да отговаря на всички нужди от мобилност на клиентите по целия свят. Водородните автомобили са важна алтернатива и допълнение към захранваните от батерии електрически задвижвания. Това разнообразие на електрифицираните задвижващи технологии, към които принадлежат и Plug-In хибридите, подчертава намерението на BMW Group да поеме по един добре обмислен път към мобилност с нулеви емисии.

BMW Group планира през 2022 година да представи следващото поколение на водородно задвижване с горивна клетка в малка серия, базирана на актуалното BMW X5. BMW i Hydrogen NEXT ни позволява да видим как ще изглежда тази малка серия. BMW Group ще предлага на клиентите си автомобили с горивна клетка най-рано от 2025 година, в зависимост от изискванията на пазара и условията на средата.

Дизайнът на BMW i Hydrogen NEXT

BMW i Hydrogen NEXT демонстрира, че тази технология може много добре да бъде интегрирана в динамичен автомобил като BMW X5. Дизайнът на автомобила е леко модифициран и той целенасочено се разпознава като BMW i модел. BMW i е символ на иновациите и инкубатор на всички нови технологии в BMW Group.

Леките модификации се виждат отпред, особено благодарение на характерната шарка в BMW i Blue на предния капак. Тази шарка продължава в триизмерна интерпретация и по въздухозаборниците. Формата и цветът на шарката оформят динамична визия в пред предната част и встрани по каросерия в цвят Mineral white на автомобила. Детайлите на алуминиевите джанти допълнително подсказват за гените на BMW i. Иновативната природа на експерименталния автомобил се подсказва и от елементите на дифузора в BMW i Blue. С изчистения дизайн без ауспухови тръби той категорично демонстрира задвижването с нулеви локални емисии.

Голям потенциал и голяма полза за клиентите

Автомобилите с водородна горивна клетка (FCEVs) позволяват неограничена мобилност с нулеви емисии при същото поведение на потребителя като при конвенционалните автомобили: време за зареждане под 4 минути, голям пробег, непроменен комфорт, подходящи за теглене на ремарке и малка зависимост от климатичните условия – тоест голям пробег както през лятото, така и през зимата. Важна базова предпоставка обаче е адекватната инфраструктура за зареждане с водород, която в повечето страни все още е в много ранна фаза на изграждане.

Развойно сътрудничество с Toyota

BMW Group вече демонстрира практическата пригодност на тази технология. От 2013 година BMW Group и Toyota Motor Corporation си сътрудничат в съвместната разработка на задвижваща система с технологията на водородната горивна клетка. От лятото на 2015 година изследователското звено на BMW Group тества малка флотилия от прототипи на BMW Серия 5 Гран Туризмо с водородни горивни клетки с разработена съвместно задвижваща система включително горивна клетка на Toyota.

През 2016 година двете компании подписват договор за продуктово и развойно сътрудничество и оттогава работят съвместно по задвижващите системи с горивна клетка от следващо поколение, както и по мащабируеми модулни компоненти за автомобили с водородна горивна клетка. Сътрудничеството с Toyota Motor Corporation е израз на все по-силния ангажимент на BMW Group в разработката на алтернативни задвижвания за шофиране с абсолютно нулеви емисии. Двете компании вярват в технологията на горивната клетка и заедно ще стимулират нейното развитие, докато инфраструктурата и масовият пазар по целия свят продължават да се развиват. За да формулират съвместната си визия и с дългосрочната цел за стимулиране на енергийната промяна чрез водород, през януари 2017 година BMW Group и Toyota заедно с 11 водещи енергийни, транспортни и индустриални компании създават „Hydrogen Council“ като глобална инициатива. От юни 2019 година в Hydrogen Council участват 60 компании.

Коментирай



Няма коментари.


Още по темата

Авто Мания

Награди на четири колела очакват посетителите на Sofia Motor Show 2019 18 октомври 2019 | 17:39
Българин с награда за най-бърза смяна на гума на камион в света (видео) 17 октомври 2019 | 14:00
Множество новости от всички класове на Автосалон София 2019 17 октомври 2019 | 11:56
Автосалон София 2019 – най-скъпите и най-достъпните експонати 15 октомври 2019 | 13:33
Фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на Автосалон София 2019 03 октомври 2019 | 10:58
Визията се превръща в реалност - световна премиера на Volkswagen ID.3 11 септември 2019 | 18:09
Близо 20 000 посетители на "Автосалон София 2019" само за първите 2 дни 15 октомври 2019 | 10:46
Да BRUMчиш е модерно - всичко, което искаш да знаеш за тротинетките 14 октомври 2019 | 16:46
Audi представя изцяло електрическия Audi e-tron и мощните SQ7 и SQ8 на Sofia Motor Show 11 октомври 2019 | 16:29
Международният автомобилен салон София 2019 отвори врати (снимки) 11 октомври 2019 | 16:22
Горещи италиански спортисти дебютират на Автосалон София 2019 10 октомври 2019 | 18:33
Renault представи новите Clio, Zoe, Captur и Megane R.S. Trophy 10 октомври 2019 | 14:11
Българин ще защитава световната си титла в шофирането на камиони 10 октомври 2019 | 13:34
Sofia Motor Show 2019 предлага за всекиго по нещо 10 октомври 2019 | 13:16
Peugeot показва електрически автомобил, скутер и велосипед на Sofia Motor Show 10 октомври 2019 | 10:33
Електрическият Volvo XC40 с изцяло нова инфотейнмънт система 09 октомври 2019 | 15:23
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.