Гледай на живо

Контролна среща: България (U16) - Вестфалия (U16) 0:1 /почивка/

Mercedes GLB – повече, отколкото очакваш

Mercedes GLB – повече, отколкото очакваш

Рядко започваме живота си, борейки се със сложни задачи още преди да сме си поели първата глътка въздух. Понякога обаче се случва точно така и това се оказва съдбата на най-новия член на постоянно растящото семейство от SUV-ове на Mercedes. В Щутгарт го кръщават с елементарното GLB, но сложното тепърва предстои – да предостави на новите си собственици седем места, събрани в тяло на компактен SUV.  

Първоначално, дори дизайнерите, отговарящи за интериора в Mercedes, се съмняват в побирането на седем човека в ограничените размери от платформата MFA2, която GLB ще споделя още с компактните A-Class, B-Class, CLA и GLA. Малко преди да се откажат обаче, решават смело да удължат междуосието на GLB с още 100 мм и от там цялото купе пораства във всички посоки. В крайна сметка Mercedes превръщат GLB в най-големия от гамата с компактните си модели и по този начин му дават страхотен старт в живота.

ПРАКТИЧЕН 

В планините на Южна Испания над Малага при първия тест на GLB успяхме да видим в реални условия третия ред седалки. Той оформя две допълнителни места за хора с ръст до 168 см. За кратко в града могат да седнат и не много високи възрастни, но всъщност тези места са създадени за децата ви. Така при семейни пътувания се отваря възможност да вземете още трима приятели, роднини или по-големи тийнейджъри на втория ред, а малчуганите остават на третия ред. 

Допълнителните две седалки се сгъват напълно, когато никой не се вози най-отзад, и така багажникът може да разполага с пълния си обем, като се отваря сериозно пространство за багаж точно когато ви се наложи. Може да се постигне обем до 1805 литра при петместната версия и 1680 литра при седемместната. В този си вид GLB може да предложи практичност и като на голямо семейно комби. 

ДВИГАТЕЛИ

Толкова за практичността, защото за да стигнете до работа или на почивка, е важно с какви двигатели и трансмисии разполагате. Новия Mercedes GLB може да поръчате с три бензинови и един дизелов двигател. Базовата GLB 200 версия разполага с 4-цилиндров 1.33-литров двигател със 163 кс и 250 НМ. Следващият избор – GLB 250, е оборудван с 2-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 224 кс и 350 Нм въртящ момент.  

Третият вариант е Mercedes GLB 35 AMG 4MATIC. Той е семеен SUV с бушуващи AMG гени във вените си. Сърцето му бие мощно с 306 кс и 400 Нм, които се предават от осемстепенна автоматична AMG SPEEDSHIFT DCT 8G скоростна кутия с два съединителя и 4MATIC система към четирите гуми. 

За да се пренесе мощността в динамика на пътя, окачването е разработено специално за GLB 35 от инженерите на AMG. Променени са повечето компоненти на окачването, настройките на амортисьорите и пружините, както и кормилната рейка за по-директно управление и спирачната система. Купето е усилено в предната част на две места за по-висока степен на усукване.  

Дизеловият GLB разчита на икономичния 2-литров двигател в три различни версии на мощности. Първата – 180d, е със 116 кс и 280 Нм, втората – 200d, предлага 150 кс и 320 Нм и най-мощният дизел идва с мощност от 190 кс и 400 Нм въртящ момент. Разходът на гориво в смесен режим варира от 6.1 до 6.5 литра на 100 км. 

4MATIC ЗАДВИЖВАНЕ

Като един истински SUV и бензиновите, и дизеловите версии (без базовата 180d) на двигателите в GLB се предлагат с интелигентно задвижване на четирите колела 4MATIC. Тя работи заедно със системата за подпомагане при спускането Downhill Speed Regulation, която успяхме да видим в действие в много тежки условия по време на тестовете в живописната испанска област Андалусия.  

Офроуд трасето беше подготвено в планински район, където след суша от пет месеца в продължение на няколко дни валеше и така пътеките се бяха превърнали в лепкава и много хлъзгава почва, която пълнеше грайферите на гумите и намаляваше драстично сцеплението. Въпреки условията с подпомагащите системи и 4MATIC задвижването на четирите колела GLB преодоляваше офроуд трасето без проблеми.

 

Много приятна изненада бе поведението на новия Mercedes GLB по живописните андалусийски планински асфалтови пътища, изпълнени с доста сложни завои. Стабилността дори с по-висока скорост е на много високо ниво, а точно там GLB 35 AMG версията успя да разкрие пълния си потенциал и вече можехме да се възползваме напълно от динамиката на турбо двигателя с 306 кс и по-спортните настройки на скоростната кутия, окачването и 4MATIC системата. 

ТЕХНОЛОГИИ

Новият GLB следи вместо вас всичко, което се случва пред него на 500 метра, със системи от камери и радари и с помощта на навигационната си система. Когато сте разсеяни или уморени, автомобилът определя подходящата скорост преди завои, отклонения и кръгови кръстовища и когато дойде моментът да смените посоката си и да продължите по правилния маршрут, това ще се случи по максимално сигурен начин. 

С възможността за седем места от Mercedes дават на GLB голямо предимство срещу някои от преките му конкуренти. Това ще се отрази положително в нелеката битка за нови клиенти в лицето на млади семейства, търсещи градски SUV. Той трябва да се справя с лекота при оставяне и вземане на деца от училище или ясла, при паркиране до офиса в центъра, а в почивните дни и ваканциите заедно с GLB да избягате от града, впускайки се в нови приключения. 

Цените за Mercedes GLB започват от 72 хил. лв. за базовия 118d и подминават 84 хил. за 250 модела с 4MATIC задвижване. Хората, търсещи AMG емоции, скоро ще разберат и цените за топ версията Mercedes GLB 35 AMG 4MATIC. 

Днес всеки трети автомобил с емблемата на Mercedes е със задвижване на четирите колела, а всеки четвърти е от компактния клас и тази тенденция по всичко изглежда, че ще продължи. Раждането на новия GLB, изглежда, е било неизбежно, а той пък е успял да съчетае по най-добрия начин всичко, от което голяма част от клиентите на марката се нуждаят. 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти