Skoda Kamiq - съвкупност от детайли

Skoda Kamiq - съвкупност от детайли
На този свят има два типа предмети, а и хора - такива, които просто изпълняват брифа, и такива, които го прочитат, смачкват го и го хвърлят в кофата, за да правят каквото си поискат. Спокойно, новият Kamiq е от първите.

Към края на миналата година Skoda представиха новия си компактен SUV. Нарекоха го Kamiq, за да стои добре до Kodiaq и Karoq. Името му означава “идеално пасващ”. Заданието на ръководството на Skoda към екипа, който е създавал новия Kamiq, е било следното - направете малко по-висока кола на предно с готини екстри. Франтишек, Душан и Борек се почесали по тиквите, но решили да не питат защо да няма 4х4. Запретнали ръкави и построили Kamiq.

Новият CUV (crossover и SUV в едно) ползва платформата на Rapid и на външен вид не се различава особено от роднините си - и отпред, и отзад, и отстрани. Все пак в заданието не е пишело да правят нещо шокиращо различно. Отвътре (откъдето предимно човек гледа колата си) е направо хубаво. От снимките трудно ще усетите колко приятни на допир са материалите по таблото, затова ще трябва или да го приемете на доверие, или да отиде до шоурума на Skoda и да си ги пипнете сами. В списъка с екстри има подгряване на волана, на предното стъкло и на двата реда седалки.


Подобно на всички модерни автомобили на пазара днес, и тази има светещ контур в таблото, голям тъчскрийн и не-толкова-скучна тапицерия. Има множество скрити и явни и шкафове за прибиране на дреболии и дори таен чадър в дръжката на вратата. Колкото до цветовете отвън, имате няколко нюанса синьо, два червено и дори ярко зелено.

Двигателите, с които се предлага Kamiq у нас, са няколко - на бензин, на дизел и на метан, а мощността варира от 90 до 150 к.с. Освен това всеки бензинов може да получи и газов инжекцион, който се монтира в България и е с тороидален резервоар. TSI двигателят, който може да бъде с мощност от 95, 115 и 150 к.с., се предлага както с механична, така и с автоматична 7-степенна скоростна кутия. Дизеловият със 115 к.с също може да бъде поръчан както с 6-степенна механична, така и DSG трансмисия.

Kamiq идва стандартно с релси на тавана, има надпис Skoda вместо емблема на задния си капак и е първият модел на чехите с така наречените “динамични мигачи”. Колкото до безопасността, Kamiq има 5 звезди от Euro NCAP и множество системи, които да правят живота ви една идея по-приятен. Когато излизате от парко място назад или се опитвате да влезете в него, вашият автомобил ще се оглежда вместо вас. Ако паркирането не ви е силата, то можете да си поръчате паркинг асистент, който да извършва тази досада вместо вас. Когато пък шофирате и на пътя изведнъж излезе пешеходец, Kamiq сам ще активира своя Front Assist и ще се спре. Освен това разпознава пътните ленти и ви напомня да ги спазвате, има адаптивен автомат и система против заслепяване с фаровете си. Въздушните възглавници са общо 9 и в случай на инцидент, превръщат колата отвътре в голямо облаче.

Има няколко нива на оборудване, от които да си избирате, 10 модела джанти и множество Simply Clever детайли, чийто сбор прави новия Kamiq една симпатична кола. В България цената започва от 30 640 лв и Skoda предлагат да изкупят старата ви кола, за да ви приближат с още една крачка до мечтания ви нов Kamiq.
На този свят има два типа предмети, а и хора - такива, които просто изпълняват брифа, и такива, които го прочитат, смачкват го и го хвърлят в кофата, за да правят каквото си поискат. Спокойно, новият Kamiq е от първите.

Към края на миналата година Skoda представиха новия си компактен SUV. Нарекоха го Kamiq, за да стои добре до Kodiaq и Karoq. Името му означава “идеално пасващ”. Заданието на ръководството на Skoda към екипа, който е създавал новия Kamiq, е било следното - направете малко по-висока кола на предно с готини екстри. Франтишек, Душан и Борек се почесали по тиквите, но решили да не питат защо да няма 4х4. Запретнали ръкави и построили Kamiq.

Новият CUV (crossover и SUV в едно) ползва платформата на Rapid и на външен вид не се различава особено от роднините си - и отпред, и отзад, и отстрани. Все пак в заданието не е пишело да правят нещо шокиращо различно. Отвътре (откъдето предимно човек гледа колата си) е направо хубаво. От снимките трудно ще усетите колко приятни на допир са материалите по таблото, затова ще трябва или да го приемете на доверие, или да отиде до шоурума на Skoda и да си ги пипнете сами. В списъка с екстри има подгряване на волана, на предното стъкло и на двата реда седалки.


Подобно на всички модерни автомобили на пазара днес, и тази има светещ контур в таблото, голям тъчскрийн и не-толкова-скучна тапицерия. Има множество скрити и явни и шкафове за прибиране на дреболии и дори таен чадър в дръжката на вратата. Колкото до цветовете отвън, имате няколко нюанса синьо, два червено и дори ярко зелено.

Двигателите, с които се предлага Kamiq у нас, са няколко - на бензин, на дизел и на метан, а мощността варира от 90 до 150 к.с. Освен това всеки бензинов може да получи и газов инжекцион, който се монтира в България и е с тороидален резервоар. TSI двигателят, който може да бъде с мощност от 95, 115 и 150 к.с., се предлага както с механична, така и с автоматична 7-степенна скоростна кутия. Дизеловият със 115 к.с също може да бъде поръчан както с 6-степенна механична, така и DSG трансмисия.

Kamiq идва стандартно с релси на тавана, има надпис Skoda вместо емблема на задния си капак и е първият модел на чехите с така наречените “динамични мигачи”. Колкото до безопасността, Kamiq има 5 звезди от Euro NCAP и множество системи, които да правят живота ви една идея по-приятен. Когато излизате от парко място назад или се опитвате да влезете в него, вашият автомобил ще се оглежда вместо вас. Ако паркирането не ви е силата, то можете да си поръчате паркинг асистент, който да извършва тази досада вместо вас. Когато пък шофирате и на пътя изведнъж излезе пешеходец, Kamiq сам ще активира своя Front Assist и ще се спре. Освен това разпознава пътните ленти и ви напомня да ги спазвате, има адаптивен автомат и система против заслепяване с фаровете си. Въздушните възглавници са общо 9 и в случай на инцидент, превръщат колата отвътре в голямо облаче.

Има няколко нива на оборудване, от които да си избирате, 10 модела джанти и множество Simply Clever детайли, чийто сбор прави новия Kamiq една симпатична кола. В България цената започва от 30 640 лв и Skoda предлагат да изкупят старата ви кола, за да ви приближат с още една крачка до мечтания ви нов Kamiq.
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти