Емануеле Пиро пред Sportal за страстта към Audi, за Ф1 и бъдещето на автомобилите 11 май 2017 | 13:08
Италианският пилот Емануеле Пиро дойде в България за представянето на спортните модели RS 3 Limousine и RS 5 Coupe на Audi и откриването на дилърството Audi Sport в Порше София Запад. Петкратният победител сподели какво е да печелиш легендарните "24 часа на Льо Ман" и как запазва своя спортен дух години след като е прекратил спортната си кариера. Успехът на Емануеле Пиро е неповторим и до този момент, девет поредни подиума и пет исторически победи.

В интервю за Sportal Пиро разказва защо толкова обича Audi, какво търси в днешните коли и какво мисли за Формула 1.


Роден през 1962 година в Рим, той от малък открива страстта си към автомобилите. Както казва за самия себе си "Аз съм роден с любовта си към автомобилния спорт". На 9 годишна възраст намира един изоставен Fiat, който боядисва и прави годен за употреба, и така започва всичко. На 19 годишна възраст спортният директор на Lancia Чезаре Фиорио го кани в тима на Lancia за "24-те часа на Дайтона". Тази победа е последвана веднага от ангажимент за Льо Ман.

Кариерата му преминава през различни шампионати, включително и Формула 1, където е трети пилот в тима на Макларлън през 1988 г. като се състезава редом до Ален Прост и Аертон Сена. Малко след това кара за Бенетон и Скудерия Италия. Големият успех обаче идва в състезанията с туристически автомобили, където го ангажира BMW.

В края на 1993 г. Пиро се разделя с BMW, но отношенията с тима са толкова добри, че Чарли Лам от Schnitzer му казва, че голям производител се завръща в автомобилния спорт. Дава му телефонен номер и както разказва Пиро, за пръв път чува името един човек, на който се обажда - Доктор Улрих.

Така започва кариерата на Емануеле Пиро в Audi, която продължава повече от 15 години. В началото италианецът кара туристически автомобили и печели титли в шампионатите на Италия и Германия. В края на 1997 г. е извикан в Инголщадт, където го посвещават в тайната: марката с четирите кръга се подготвя за състезанието за издържливост "24 часа на Льо Ман".

Пиро участва в подготовката от самото начало. Третото и четвърто място в надпреварата през 1999 г., при първото участие на Audi, надминават и най-смелите очаквания на екипа. Следва уникалната серия от победи, включително и първата на автомобил с дизелов двигател. През по-голямата част от кариерата си с Audi Емануеле Пиро участва и в American Le Mans Series - ALMS. Печели шампионата два пъти - през 2001 и 2005 г. Последното му състезание с екипа е на Лагуна Сека през 2008 г. В самия край на състезанието е изпреварен от Марко Вернер, който печели.

Формула 1

Тойота са впечатлени от "дисциплинирания" и "устремен" Алонсо 20 ноември 2017 | 08:17
Двигателят на Хонда е "почти приличен" твърди шефът им 20 ноември 2017 | 13:29
Формула 1 не е ресторант за бързо хранене 19 ноември 2017 | 17:23
Алонсо ще тества с Тойота в Бахрейн 19 ноември 2017 | 10:05
Люис Хамилтън е новият шампион във Формула 1 29 октомври 2017 | 22:50
Ален Прост: Абсурдно е да говорим за Хамилтън и седем титли 01 ноември 2017 | 15:49
Хамилтън разкри кой е единственият съотборник, от когото е научил нещо 17 ноември 2017 | 16:32
Легендарен болид на Шумахер бе продаден за 7.5 млн. долара 17 ноември 2017 | 12:37
Ще има ли Верстапен домашно състезание и ще се завърне ли Ф1 в Холандия? 17 ноември 2017 | 07:58
Торо Росо обявиха пилотите си за сезон 2018 във Формула 1 16 ноември 2017 | 20:18
Aston Martin Valkyrie обещава Ф1 времена и над 400 км/ч 16 ноември 2017 | 17:04
Монтоя нарече евентуалното завръщане на Кубица "шега" 16 ноември 2017 | 16:26
Браун: Формула 1 не бива да оставя двигателите в сегашния вид 16 ноември 2017 | 12:17
Макларън гласува против по-голямата "перка от акула" за 2018 16 ноември 2017 | 07:57
Рикардо не е убеден, че иска да кара за Ферари 15 ноември 2017 | 17:41
Хамилтън: С болидите догодина ще бъде все едно караш автобус 15 ноември 2017 | 15:02