Емануеле Пиро пред Sportal за страстта към Audi, за Ф1 и бъдещето на автомобилите 11 май 2017 | 13:08
Италианският пилот Емануеле Пиро дойде в България за представянето на спортните модели RS 3 Limousine и RS 5 Coupe на Audi и откриването на дилърството Audi Sport в Порше София Запад. Петкратният победител сподели какво е да печелиш легендарните "24 часа на Льо Ман" и как запазва своя спортен дух години след като е прекратил спортната си кариера. Успехът на Емануеле Пиро е неповторим и до този момент, девет поредни подиума и пет исторически победи.

В интервю за Sportal Пиро разказва защо толкова обича Audi, какво търси в днешните коли и какво мисли за Формула 1.


Роден през 1962 година в Рим, той от малък открива страстта си към автомобилите. Както казва за самия себе си "Аз съм роден с любовта си към автомобилния спорт". На 9 годишна възраст намира един изоставен Fiat, който боядисва и прави годен за употреба, и така започва всичко. На 19 годишна възраст спортният директор на Lancia Чезаре Фиорио го кани в тима на Lancia за "24-те часа на Дайтона". Тази победа е последвана веднага от ангажимент за Льо Ман.

Кариерата му преминава през различни шампионати, включително и Формула 1, където е трети пилот в тима на Макларлън през 1988 г. като се състезава редом до Ален Прост и Аертон Сена. Малко след това кара за Бенетон и Скудерия Италия. Големият успех обаче идва в състезанията с туристически автомобили, където го ангажира BMW.

В края на 1993 г. Пиро се разделя с BMW, но отношенията с тима са толкова добри, че Чарли Лам от Schnitzer му казва, че голям производител се завръща в автомобилния спорт. Дава му телефонен номер и както разказва Пиро, за пръв път чува името един човек, на който се обажда - Доктор Улрих.

Така започва кариерата на Емануеле Пиро в Audi, която продължава повече от 15 години. В началото италианецът кара туристически автомобили и печели титли в шампионатите на Италия и Германия. В края на 1997 г. е извикан в Инголщадт, където го посвещават в тайната: марката с четирите кръга се подготвя за състезанието за издържливост "24 часа на Льо Ман".

Пиро участва в подготовката от самото начало. Третото и четвърто място в надпреварата през 1999 г., при първото участие на Audi, надминават и най-смелите очаквания на екипа. Следва уникалната серия от победи, включително и първата на автомобил с дизелов двигател. През по-голямата част от кариерата си с Audi Емануеле Пиро участва и в American Le Mans Series - ALMS. Печели шампионата два пъти - през 2001 и 2005 г. Последното му състезание с екипа е на Лагуна Сека през 2008 г. В самия край на състезанието е изпреварен от Марко Вернер, който печели.

Формула 1

"От питлейна": Единствената кола, с която Ален Прост катастрофира, е и най-скъпата му 29 юни 2017 | 12:55
Хамилтън споделя за колите, страстта към екстремни спортове и MotoGP 29 юни 2017 | 13:27
Хонда си отдъхнаха след Баку 28 юни 2017 | 13:18
Търсим един "Чудовищен Ф1 коментатор" 28 юни 2017 | 16:10
Фетел триумфира в Монако, Ферари с двойна победа 28 май 2017 | 17:01
Два китайски отбора с желание да се състезават във Ф1 28 юни 2017 | 18:47
Ред Бул: Можем да спечелим отново и без помощта на Мерцедес и Ферари 28 юни 2017 | 18:21
Хамилтън: Фетел е под напрежение и случилото се в Баку го доказва 28 юни 2017 | 13:54
Вилньов: На мястото на Фетел и аз щях да ударя Хамилтън 27 юни 2017 | 17:16
Хамилтън се надява децата да не взимат пример от Фетел 27 юни 2017 | 16:45
Волф: В Баку видяхме границите на респекта 27 юни 2017 | 13:51
Райконен хвърли цялата вина върху Ботас за отпадането си в Баку 27 юни 2017 | 13:46
Рикардо за победата в Баку: Голям късметлия съм 26 юни 2017 | 17:12
Фетел иска да говори очи в очи с Хамилтън за случилото се в Баку 26 юни 2017 | 13:52
Алонсо: Трябваше да спечеля в Азербайджан 26 юни 2017 | 13:48