Ред Бул ПРОТИВ промените за 2019, Ферари и Мерцедес са ЗА

Ред Бул ПРОТИВ промените за 2019, Ферари и Мерцедес са ЗА

Кристиан Хорнер от Ред Бул критикува решението на ФИА за нови регулации за аеродинамиката през сезон 2019, докато Ферари и Мерцедес ги подкрепиха. Идеята на промените е да се позволи преследване от близка дистанция и така да се стимулират изпреварванията. Предвиждат се по-опростени варианти на предното крило и спирачките, както и по-широко и дълбоко задно крило. До тези варианти се достигна след оплакванията на много пилоти, че при сегашните условия е много трудно един болид да следва друг от късо разстояние. Друг е въпросът, че отборите са на доста различни мнения спрямо предложените промени. По време на Гран при на Испания Хорнер заяви, че решенията са взети прибързано, а на всичко отгоре ще струват милиони на отборите. "Понякога този спорт има способността да се простреля в крака" заяви той пред Скай Спортс. Шефът на Ред Бул поясни, че идеите са 2021 са добри, но в момента е взета част от тях, която не е достатъчно анализирана и проверена за да се прилага още от догодина. "Напълно се променя философията на колата. Предното крило ще бъде различно. Това е точката, в която болидът се среща с въздуха и назад се променя абсолютно всичко – окачване, корпус и въобще всеки елемент". Същевременно цената на разработката ще скочи до милиони, а резултатът ще бъде крайно съмнителен. F1 in 2019: Christian Horner slams aerodynamic changes but Ferrari label overhaul 'game changing' - SkySports https://t.co/08xr2bpJPv — Ferrari Newsdaily (@FerrarNewsdaily) 17 май 2018 г. Според Ферари, обаче, предвижданите нови правила са в правилната посока и биха довели до фундаментална разлика. Матиа Биното от техническия отдел на Скудерия заяви, че промените действително са големи, но са за доброто на спорта. "Смятам, че като отбор имаме задължението да подобрим шоуто, да подобрим Формула 1. Тези промени може да се окажат добра стъпка напред". Тото Волф от Мерцедес сподели, че досега не е виждал Хорнер толкова ядосан. "Изглежда, че са много разстроени от предложенията. Не знам защо, за нас нещата бяха 50 на 50. Искахме да заявим подкрепа за свършената досега работа, а посоката изглежда правилна" Шефът на Мерцедес изрази предположение, че един от големите проблеми ще бъде необходимостта топ отборите да спрат да развиват колите си за 2018 и да се насочат към разработки за 2019. Това със сигурност ще се отрази на битката в шампионата.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти