Майсторът на сцеплението: Opel Insignia Country Tourer

Майсторът на сцеплението: Opel Insignia Country Tourer

Иновативната система за задвижване на четирите колела на Opel Insignia Country Tourer е базирана на високотехнологично решение – в системата Twinster с технология torque vectoring, два набора съединители заменят конвенционалния диференциал на задния мост. Те позволяват прилагане на въртящ момент в различна пропорция към всяко от колелата с реакция на промяна в рамките на частица от секундата, обяснява директорът разработки към Opel Андреас Хол.

Това означава, че мощността се разпределя оптимално по всяко време. Twinster позволява широк диапазон на разлика в разпределението на въртящия момент вариращ от 0 Нм към едното колело до 1 500 Нм към другото. В допълнение, можем да променяме разпределението на въртящия момент независимо от пробуксуването на колелата или техните обороти. Към всичко това се добавя и компактната конструкция: наличието на два набора съединители от вътрешната страна на задвижващите валове позволява пълното отпадане на диференциала на задния мост, което спестява обем и тегло.

Тази технология позволява на Insignia Country Tourer да бъде по-прецизна и динамична при шофиране в завои, да има по-добра надлъжна стабилност и осигурява изключително сцепление на всякакви повърхности – дори заснежени и заледени.

Участниците в зимното обучение Opel Winter Training могат да почувстват всичко това от първа ръка. За целта те могат временно да изключат torque vectoring системата, която от своя страна е свързана към системата ESP. "Сравнението между двата режима показва драматични разлики. Ако до този момент всичко е било под контрол, без тази техническа подкрепа пилотирането ви ще завърши при втория конус", отбелязва Хол. Това е едно шофиране в граничен режим, което никой в нормални условия не иска да му се случва.

Към всичко това се добавя и мехатронната ходова част FlexRide, която е в основата на оптималната управляемост, адаптираща се към всякаква ситуация. Тя променя характеристиките на амортисьорите, алгоритъма на връзката между педала за газта и двигателя и моментите за превключване на предавките (при автомобилите с автоматични трансмисии) в зависимост от активирания режим Tour и Sport, които се избират от водача. В зависимост от избрания режим, реакцията на кормилното управление спрямо завъртането на волана и на двигателя спрямо командите на педала за газта стават по-меки или по-директни, а ESP се задейства по-рано или по-късно.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти