BMW електрифицира автомобилното изложение в Женева

BMW електрифицира автомобилното изложение в Женева

Нови Plug-in хибридни модели и модернизирани високоволтови батерии: BMW последователно развива електрификацията. С един Plug-in хибриден вариант е разширено портфолиото от задвижвания на BMW X3 - световна премиера за BMW X3 xDrive30e, както и за BMW 330e, BMW X5 xDrive45e и електрифицираните варианта на новото BMW Серия 7 на автомобилното изложение в Женева през 2019 година. Увеличен електрически пробег благодарение на нова батерия за BMW 530e и BMW 225xe Актив Турър – Plug-in хибридният модел на BMW Серия 5 вече ще се предлага със задвижване на четирите колела BMW xDrive.

Премиум автомобилният производител BMW последователно развива електрификацията на портфолиото си и на международното автомобилно изложение в Женева през 2019 година ще представи най-новите си Plug-in хибридни модели. Едновременно с това BMW обявява и въвеждането на пазара на още един Sports Activity Vehicle (SAV) с електрифицирано задвижване. Популярното в целия свят BMW X3 от декември 2019 година също ще се произвежда като Plug-in хибриден вариант. Така то ще се превърне в първия модел на марката, който ще се предлага с конвенционален двигател с вътрешно горене, с Plug-in хибридна система, а от 2020 година и чисто електрическо задвижване.

С пазарен дял от над 9 % компанията е на първо място в световната класация на наложили се премиум автомобили с чисто електрическо респективно Plug-in хибридно задвижване. Както в Германия, така и в Китай през 2018 година BMW Group е пазарен лидер в премиум сегмента на електрифицираните автомобили. С дял от над 16 % компанията за пореден път е на върха на целия европейски пазар за електрифицирани автомобили. В световен мащаб през 2018 година BMW Group реализира над 140 000 електрически и Plug-in хибридни автомобила, което е нов рекорд. С това компанията постигна ръст с 38,4 % спрямо предходната година.

Електрическата мобилност е една от четирите ориентирани към бъдещето теми ACES (Autonomous, Connected, Electrified и Services/Shared) и е сред централните елементи на стратегията NUMBER ONE > NEXT. Целта на BMW Group е до края на 2019 година по пътищата да се движат над половин милион електрифицирани автомобила от нейните марки.

С BMW i3 с чисто електрическо задвижване (среден разход на електроенергия: 13,1 кВтч/ 100 км) и BMW i3s (среден разход на електроенергия: 14,6-14,0 кВтч/ 100 км), BMW i8 Купе (среден разход на гориво: 1,8 л/ 100 км; среден разход на електроенергия: 14,0 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 42 г/км) и BMW i8 Роудстър (среден разход на гориво: 2,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: 14,5 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 46 г/км), Plug-in хибридните варианти на BMW X5 и на BMW X3, BMW Серия 2, BMW Серия 3, BMW Серия 5 и BMW Серия 7, както и MINI Cooper SE Countryman ALL4 (среден разход на гориво: 2,5-2,4 л/100 км; среден разход на електроенергия: 13,7 – 13,4 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 56-55 г/км) и произвежданото за местния пазар в Китай BMW X1 xDrive 25Le до края на 2019 година BMW Group има в гамата си 12 модела с електрифицирано задвижване. Многообразието на моделите е голямо също както и броят им. Гамата се простира от автомобили от премиум компактния сегмент, през средния клас и горния сегмент на средния клас до луксозния сегмент, като освен това включва и спортни автомобили и Sports Activity Vehicle. До 2025 година BMW Group ще увеличи изборът от електрифицирани автомобили до минимум 25 модела.

Световна премиера: BMW X3 xDrive30e с Plug-in хибридно задвижване

Със старта на производството на още един SAV с Plug-in хибридно задвижване през декември 2019 година BMW разширява гамата си електрифицирани автомобили. BMW X3 xDrive30e, което празнува световната си премиера на международното автомобилно изложение в Женева през 2019 година, комбинира гъвкавите възможности на един Sports Activity Vehicle от премиум среден клас с най-модерната технология BMW eDrive. Стабилните му характеристики, спортното поведение на пътя и активното дори и в чисто електрически режим на шофиране задвижване на четирите колела BMW xDrive са съчетани с нисък разход на гориво и нива на емисиите. Благодарение на най-модерната технология на акумулаторните клетки BMW X3 xDrive30e постига чисто електрически пробег от до 50 км. Средният му разход на гориво е понижен до 2,4 л 100 км благодарение на технологията BMW eDrive, СО2 емисиите до 56 г/ км.

Plug-in хибридната система на BMW X3 xDrive30e се състои от четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и електрическо задвижване. Двата агрегата пренасят мощността си чрез осемстепенна трансмисия Steptronic и интелигентна система за задвижване на четирите колела до пътната настилка респективно нестабилни терени. Системната мощност от 185 кВт/ 252 к.с. може временно да бъде увеличена с до 30 кВт/41 к.с. чрез ползване на максималната мощност на електромотора. BMW X3 xDrive30e ускорява от 0 до 100 км/ч за само 6,5 сек. (предварителни данни). Високоволтовата батерия на най-новия Plug-in хибриден модел на BMW е литиево-йонна и е разположена компактно под задната седалка. С вместимостта на багажника от 450 литра транспортните възможности на BMW X3 xDrive30e са на нивото на вариантите с конвенционално задвижване.

Други световни премиери в Женева: BMW 330e Седан, BMW X5 xDrive45e и Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 7

Водещата роля на BMW Group в областта на електрификацията се доказва и от актуалната гама от модели. На международното автомобилно изложение в Женева през 2019 година BMW ще представи вече вторите поколения на Plug-in хибридните си модели в цели три автомобилни сегмента. В сравнение с предишния модел новото BMW 330e Седан впечатлява с увеличения си с около 50% до 60 километра електрически пробег, намаленият до 1,7 л/ 100 км разход на гориво и намалените до 39 г/ км емисии на СО2, както и с типичната за спортните седани радост от шофирането. Системната мощност на Plug-in хибридното задвижване е 185 кВт/252 к.с., която може временно за бъде увеличена с до 30 кВт/41 к.с. със серийния XtraBoost. Това позволява на BMW 330e Седан ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди (предварителни данни.).

С по-висока мощност, ефективност и електрически пробег се отличава и новия модел на BMW X5 с Plug-in хибридно задвижване. При новото BMW X5 xDrive45e адаптиран специфично за модела редови шестцилиндров бензинов двигател и електрическо задвижване осигуряват повишена до 290 кВт/394 к.с. системна мощност. Sports Activity Vehicle ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди (предварителни данни). Електрическият му пробег е около 80 км, което е близо три пъти повече в сравнение с предишния модел. По този начин в повечето случаи всекидневното шофиране във всекидневието може да бъде реализирано с нулеви локални емисии. Резервоарът за гориво с вместимост 69 литра осигурява на новото BMW X5 xDrive45e великолепни възможности за дълги пътувания. Напредничавата Plug-in хибридна задвижваща технология понижава средния разход на гориво до 2,1 л / 100 км и СО2 емисиите от горивото до 49 г/ км. Качествата на BMW X5 xDrive45e като автомобил за дълги пътувания се потвърждават и от гъвкавия багажник, който с вместимостта си от 500 до 1761 литра е незначително по-малък от вариантите на SAV-а с конвенционално задвижване. Изключителните всеобхватни качества на BMW X5 xDrive45e се допълват от интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive. То пренася мощността на двата двигателя към всички колела, за да може винаги да осигури спортна радост от шофирането на пътя, така и уверени офроуд възможности по нестабилни терени. Новите Plug-In хибриди на BMW Серия 7 комбинират спортния дух, комфорта при пътуване и уютната атмосфера на луксозна лимузина с възможността на почти безшумна мобилност с нулеви локални емисии. В сравнение с предишните модели техният електрически пробег е увеличен с близо 30 % до стойности между 50 и 58 км. Предлагат се избор между BMW 745e (среден разход на гориво: 2,3–2,1 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,6–15,1 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 52–48 г/км), дългата версия BMW 745Le (среден разход на гориво: 2,3–2,2 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,7–15,6 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 53–50 г/км) и BMW745LexDrive (среден разход на гориво:2,6–2,3 л/100 км; среден разход на електроенергия: 16,3–15,8 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 59–52 г/км) с удължено междуосие и интелигентно задвижване на четирите колела. Тяхната задвижваща система също се състои от адаптиран специфично за модела редови шестцилиндров бензинов двигател и електромотор. В режим SPORT на Контрола на шофирането е на разположение системна мощност от 290 кВт/ 394 к.с. Новото BMW 745e ускорява за 5,2 секунди, а новото BMW 745Le за 5,3  секунди от 0 до 100 км/ч. Новото BMW 745Le xDrive  ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди.

BMW 530e Седан и BMW 225xe Актив Турър с модернизирани литиево-йонни батерии и по-голям електрически пробег  

Най-модерните разработки в областта на технологиите на акумулаторните клетки повишават възможностите за шофиране с нулеви локални емисии и на Plug-in хибридните модели на BMW Серия 5 и BMW Серия 2. При непроменени размери новата литиево-йонна батерия за Plug-in хибридния модел на BMW Серия 5 Седан е с увеличен от 9,2 до 12,0 кВтч бруто енергиен капацитет. Благодарение на това електрическият пробег се увеличава с над 30 % до 64 км. BMW 530e Седан вече има среден разход на гориво от минимум 1,7 л. /100 км, както и СО2 емисии от минимум 38 г/км. Освен това от юли 2019 година като допълнителен вариант на модела ще се предлага BMW 530e xDrive Седан със задвижване на четирите колела. То ще постига електрически пробег от до 57 км. Средният му разход на гориво ще е минимум 1,9 л/ 100 км, СО2 емисиите ще са минимум 44 г/ км.

При BMW 225xe Актив Турър технологията на акумулаторните клетки проправя пътя към допълнително понижаване на разхода на гориво, както и увеличаване с над 25 % до 57 км на електрическия пробег. При непроменени размери неговата литиево-йонна батерия е с увеличен от 7,7 до 9,7 кВтч бруто енергиен капацитет. Средният разход на гориво на BMW 225xe Актив Турър е минимум 1,9 л/ 100 км, средният разход на електроенергия е минимум 14,7 кВтч на 100 километра, СО2 емисиите са минимум 43 г/ км. Специфичното за хибрида задвижване на четирите колела осигурява на BMW 225xe Актив Турър спортни и в същото време гъвкави възможности на пътя. Серийното и опционалното оборудване включва множество модерни асистиращи системи, както и актуалните иновации в областта на интелигентната свързаност и дигитални услуги за по-висок комфорт при зареждане на високоволтовата батерия и още по-интензивно електрическо изживяване при шофиране.

Най-модерна технология на батериите, нова система за управление и иновативни дигитални услуги за оптимизирано електрическо изживяване при шофиране

Освен най-новите технологии при батериите в Plug-in хибридните варианти на новото BMW Серия 3 Седан, новото BMW X5 и новото BMW Серия 7 още по-интензивното електрическо изживяване при шофиране се осигурява и от новата система за индикации и управление, както и иновативните дигитални услуги.  Серийното оборудване включва BMW Live Cockpit Professional с оформени по нов начин индикатори на арматурното табло и контролния дисплей, които подробно информират за нивото на заряд на батерията, електрическия пробег и режима на работа на Plug-in хибридната система. Бутоните, с които се избира режима на задвижването, вече са интегрирани в блока на Контрола на шофирането. От там с натискане на един бутон могат да бъдат активирани режимът SPORT за особено динамични настройки и ADAPTIVE за ориентирани към стила на шофиране и ситуацията на пътя настройки, както и трите режима на работа HYBRID, ELECTRIC и BATTERY CONTROL. Стандартната настройка е режимът HYBRID, който осигурява балансирана характеристика за оптимизирано взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора. Чрез менюто на iDrive като стандартна настройка може да бъде избран и режимът ELECTRIC. С двукратно натискане на бутона HYBRID се преминава към оптимизиран по отношение на ефективността вариант (HYBRID ECO PRO). За допълнително понижаване на разхода във фазите на движение по инерция може да бъде ползвана и функцията за безмоторно движение.

Допълнително е оптимизирана и технологията за интелигентно управление на енергията. Чрез свързаността с навигационната система взаимодействието между двигателя с вътрешно горене и електромотора може да бъде адаптирано още по-прецизно към трасето и ситуацията на пътя. Освен това при новото BMW330e Седан и новото BMW X5xDrive45e базираното на навигационните и сензорните данни управление на режима HYBRID ECO PRO оптимизира и ефективността на регенерацията на спирачната енергия. По този начин рекуперацията се използва особено ефективно за намаляване на скоростта, например при приближаване до кръстовище или до движещ се отпред автомобил.

По време на процеса на зареждане напълно дигиталното арматурно табло осигурява графична информация за актуалното ниво на заряд на батерията и постижимия с него електрически пробег. В оформеното индивидуално за автомобила графично изображение се изобразяват и наличната мощност на тока на актуалната зарядна станция, както и моментът, в който батерията ще бъде заредена напълно.

Новите дигитални услуги допринасят за още по-атрактивно и комфортно зареждане на високоволтовата батерия по време на пътуване. Така например при избора на обществени станции за зареждане навигационната система показва на водача и разположените наблизо хотели, ресторанти, кафенета, както и забележителности или културни институции. Освен това клиентът получава прогноза за заетостта на зарядните станции. В допълнение BMW позволява на клиентите на ChargeNow да резервират за ограничен период от време определена зарядна станция. За акустична защита на пешеходците при електрическо шофиране от система от високоговорители се генерира неподражаем, създаден специално за електрифицираните модели на BMW звук. Оформлението на звука при ниски скорости излъчва акустично присъствие, без да понижава акустичния комфорт на пътниците в автомобила.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти