Новите BMW M8 Купе и Кабриолет с по 600 кс 05 юни 2019 | 17:47
1309
0
BMW представи подобрения в четири от своите мощни спортни автомобили - M8 Купе, M8 Competition Купе, M8 Кабриолет и M8 Competition Кабриолет. Новите модели черпят силата за своите изключителни динамични характеристики от най-мощния двигател, разработван някога за автомобилите на BMW M GmbH. V8 двигателят с технология M TwinPower Turbo развива 441 кВт/ 600 кс в новото BMW M8 Купе и в новото BMW M8 Кабриолет и 460 кВт/625 кс в Competition моделите. Мощният агрегат е комбиниран с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Мощността достига до пътя със системата за задвижване на четирите колела M xDrive. Конструкцията и настройките на специфичното за моделите окачване са ориентирани към особените изисквания при шофирането на състезателна писта.

Сред особеностите на моделите е новоразработената интегрирана спирачна система, която в специфичния си за М вариант позволява реализирането на две различни характеристики на спирачния педал. Новите върхови модели на BMW M GmbH ще отпразнуват световната си премиера на BMW Group #NextGen, което ще се проведе от 25 до 27 юни в BMW Welt в Мюнхен.

Прецизното взаимодействие между задвижването, окачването и аеродинамиката е подобрено в рамките на интензивни тестове на изпитателните полигони на BMW Group в Мирамас, Южна Франция, на зимния тестов център в Арьеплог, Швеция, както и на Северната отсечка на Нюрбургринг и други състезателни писти. В процеса на настройки бе ползван опитът, натрупан при разработката на състезателния автомобил BMW M8 GTE. Ориентираният към максимална динамика характер на двигателя, задвижването и окачването осигурява на новото BMW M8 Купе и новото BMW M8 Кабриолет ускорение от 0 до 100 км/ за 3.3 респективно 3.4 сек. Новото BMW M8 Competition Купе ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.2 сек, а новото BMW M8 Competition Кабриолет за 3.3 сек.

Спонтанност, пъргавина, константно разгръщане на мощността: V8 двигател с типичната за М характеристика на мощността

Високооборотният V8 двигател впечатлява със спонтанните си реакции, голямата пъргавина и константното разгръщане на мощността в изключително широк оборотен диапазон. Технологията M TwinPower Turbo на 4.4-литровия двигател включва два турбокомпресора с оптимизиран коефициент на полезно действие, разположени във V-образното пространство между двата реда цилиндри, индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и директно впръскване на горивото, което работи с максимално налягане от 350 бара.

При новото BMW M8 Купе и новото BMW M8 Кабриолет двигателят развива максимален въртящ момент от 750 Нм между 1 800 и 5 600 об/мин. Максималната мощност от 441 кВт/ 600 кс се постига при 6 000 об/мин. Максималните обороти на двигателя са 7 200 об/мин. Двигателят на Competition моделите поддържа максималният въртящ момент дори до 5 800 об/мин и при 6 000 об/мин развива максималната си мощност от 460 кВт/ 625 кс. Тук ярко проличава високооборотната концепция, заимствана от моторните спортове. Най-мощният вариант на V8 двигателя е комбиниран със специфични тампони. Особено стегнатата връзка със структурата на каросерията подобрява реакциите на двигателя, както и пренасянето на акустиката на задвижването към интериора. Високотехнологичната охладителна система осигурява винаги оптимална работна температура както във всекидневието, така и при шофиране на състезателна писта. Освен централен охладителен модул на разположение са и два отделни високотемпературни радиатори. Освен това системата включва допълнителен радиатор за моторното масло и отделен радиатор за маслото на трансмисията. Особените изисквания на състезателната писта са отразени при концепцията на подаването на масло в двигателя. Масленият картер е оборудван с по-малко предно отделение, което служи като обемен буфер. Намиращото се в него масло може да бъде подавано към двигателя от регулируемата маслена помпа чрез допълнителен смукател. По този начин се гарантира сигурно снабдяване на двигателя с масло при екстремни надлъжни и странични ускорения.

Осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic и M xDrive

Пренасянето на мощността е поверено на осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. С бутона Drivelogic на оформения по нов начин селектор на трансмисията могат да бъдат избирани три режима с индивидуална характеристика на превключване за ефективно, спортно или особено динамично шофиране. Освен това на разположение на водача са лостчетата за превключване на волана.

За динамиката на новите BMW M8 модели допринася и задвижването на четирите колела M xDrive, което подава повече мощност към задните колела. За пренасянето на високата мощност без загуби допринася централно контролираното взаимодействие на M xDrive с Активния М диференциал. Чрез менюто Setup водачът освен базовата настройка 4WD може да избере и режима 4WD Sport, при който към задните колела се подава по-голяма част от мощността на двигателя. Режимът 2WD е на разположение при деактивирана DSC. Подаването на цялата мощност към задните колела и отказът от стабилизиращи намеси на контролиращите системи позволява пуристко изживяване от шофирането за опитните пилоти.

Специфично за M окачване с екстремно здрава свързаност с каросерията

Максимална стабилност на пътя дори и при високо динамични ситуации, линейна структура на силите в целия диапазон на странично ускорение и неутралните до граничния режим реакции на кормилното управление характеризират новото измерение на типичното за М усещане, на което може да се насладите в новите BMW M8 модели. Управляемостта се повишава и от високата устойчивост срещу усукване на предната част на автомобила, постигната с множество усилващи елементи и греди. За допълнителна стабилност на закрепването на задната ос към каросерията е монтирана кръстосана греда от стомана и една алуминиева напречна греда. Серийното оборудване на новите BMW M8 модели включва и специфично за М адаптивно окачване с амортисьори с електронно управление и електромеханично кормилно управление M Servotronic. Системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) е свързана както със задвижването на четирите колела M xDrive, така и с Активния М диференциал и предлага M Dynamic Mode. Той допуска по-голямо превъртане на колелата и в комбинация с по-голямата мощност, подавана към задните колела, позволява особено спортно изживяване при шофиране включително контролирани дрифтове. Освен това серийното оборудване включва и 20-инчови М алуминиеви джанти с двойни спици, както и High-Performance гуми с размери 275/35 R 20 отпред и 285/35 R 20 отзад.

Интегрирана спирачна система с конфигурируемо усещане на спирачния педал  

Като алтернатива на серийната M Compound спирачна система за новите M8 модели се предлагат опционалните M Carbon керамични спирачки. В комбинация с двата варианта са пръв път се монтира специфичния за М вариант на една интегрирана спирачна система. С тази иновативна технология функциите активиране на спирачките, усилване на спирачното усилие и контролът на спирачките са комбинирани в един компактен модул. Необходимото в момента спирачно налягане се реализира от електрически актуатор. По този начин се оптимизират както динамиката на спирането и усещането на спирачния педал, така и прецизността и скоростта на намесите на системата за контрол на стабилността. Създаденият за BMW M автомобилите вариант на интегрираната спирачна система позволява и реализирането на две характеристики на спирачния педал. Водачът може да избира между едно комфортно и едно особено директно и спонтанно усещане на педала на спирачката.

Индивидуален дизайн като израз на динамика и ексклузивност

За ексклузивното излъчване на новите BMW M8 модели допринасят специфичните за модела дизайнерски елементи, които са ориентирани към функционалните изисквания през мощните спортни автомобили. Големите въздухозаборници и BMW бъбрековидната радиаторна решетка с типичните за М двойни пластини отпред, особено широките арки на предните калници, М хрилете на предните странични панели, аеродинамично оптимизираните външни огледала, задният спойлер и задната броня с дифузор в различен цвят подчертават динамичния потенциал и ексклузивния статус на High-Performance моделите. Като опция се предлага M Carbon екстериорен пакет. Новото BMW M8 Кабриолет се оборудва с добре изпънат многослоен мек покрив, който може да бъде отворен и затворен с натискане на бутон за 15 сек дори и по време на движение.

Интериор: типичен за M кокпит и луксозна атмосфера

В интериора на новия мощен спортен автомобил типичното за М оформление на кокпита е комбинирано с прогресивен лукс. Серийното оборудване на BMW M8 Купе, на BMW M8 Кабриолет и на Competition моделите включва и специфични за модела кожени тапицерии, BMW Display ключ, BMW Head-Up дисплей със специфични за M индикатори, Асистент за шофиране, Асистент за паркиране, както и BMW Live Cockpit Professional включително навигационна система и BMW Intelligent Personal Assistant. За допълнително повишаване на комфорта и сигурността се предлагат други опционални системи за подпомагане.

Новият бутон Setup на средната конзола позволява директен достъп до настройките на двигателя, амортисьорите, кормилното управление, M xDrive и спирачната система, за да могат те да бъдат адаптирани индивидуално към личните предпочитания и ситуацията на пътя. Двата индивидуално конфигурирани варианта на M Setup могат да бъдат запаметени заедно с предпочитаните настройки на звука на двигателя, характеристиката на превключване на осемстепенната трансмисия M Steptronic, на контрола на стабилността и автоматичната функция Старт/Стоп. След това съответната цялостна конфигурация на автомобила може по всяко време да бъде активирана с натискане на един от двата М бутона на волана.

Друга новост е бутонът M Mode на средната конзола, с който могат да бъдат променяни настройките на асистиращите системи, както и индикациите на арматурното табло и Head-Up дисплея. С M Mode могат да бъдат активирани и настройките ROAD и SPORT, като при Competition моделите на разположение е и настройката TRACK, създадена изключително за шофиране по състезателни писти. В зависимост от режима се променя и гамата от информации, предоставяна на водача.

SPORTAL.BG Спортни новини

Коментирай



Няма коментари.


Още по темата

Авто Мания

Международният автомобилен салон София 2019 отвори врати (снимки) 11 октомври 2019 | 16:22
Audi представя изцяло електрическия Audi e-tron и мощните SQ7 и SQ8 на Sofia Motor Show 11 октомври 2019 | 16:29
Българин ще защитава световната си титла в шофирането на камиони 10 октомври 2019 | 13:34
Renault представи новите Clio, Zoe, Captur и Megane R.S. Trophy 10 октомври 2019 | 14:11
Фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на Автосалон София 2019 03 октомври 2019 | 10:58
Визията се превръща в реалност - световна премиера на Volkswagen ID.3 11 септември 2019 | 18:09
Горещи италиански спортисти дебютират на Автосалон София 2019 10 октомври 2019 | 18:33
Sofia Motor Show 2019 предлага за всекиго по нещо 10 октомври 2019 | 13:16
Peugeot показва електрически автомобил, скутер и велосипед на Sofia Motor Show 10 октомври 2019 | 10:33
Електрическият Volvo XC40 с изцяло нова инфотейнмънт система 09 октомври 2019 | 15:23
Скания с мащабно роуд шоу на най-модерните камиони на метан 09 октомври 2019 | 11:30
И Ролс-Ройс ще бъде част от Sofia Motor Show 08 октомври 2019 | 18:40
Всички водещи производители се събират на Sofia Motor Show 08 октомври 2019 | 16:43
MINI показаха мощния звяр за рали Дакар 2020 03 октомври 2019 | 11:43
Примекс откри новия си център в София 01 октомври 2019 | 17:22
Вижте напълно автономния концептуален камион без кабина на Scania 01 октомври 2019 | 11:16
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.